O specjalności

W ramach specjalności studenci zdobywają zaawansowaną wiedzę o rynku, zachowaniach konsumentów, strategiach oraz narzędziach marketingu i umiejętności skutecznego stosowania metod podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstwa w wirtualnym środowisku. Specjalność ta wpisuje się w potrzeby nowej gospodarki opartej na informacji i technologiach wymuszających szereg zmian w zakresie realizacji podstawowych działań przedsiębiorstw i odpowiada na potrzeby rynku pracy sygnalizujące zapotrzebowanie na kształcenie specjalistów o kompetencjach związanych z rozwojem e-gospodarki. Program specjalności uwzględnia koncepcję indywidualnego podejścia do klienta narzucającą konieczność budowania planów i strategii marketingowych dopasowanych do pojedynczych klientów, zarówno na rynku B2B, jak i na rynku B2C. W toku zajęciowym studenci uczęszczający na zajęcia w zakresie specjalności „e-commerce” i marketing” kształcą umiejętności w zakresie określania potrzeb informacyjnych organizacji oraz wykorzystania zagregowanych informacji w procesach zarządczych, znajomość procesów, metod i technik w zakresie skutecznej komunikacji z wykorzystaniem innowacyjnych technologii, sprawnego posługiwania się narzędziami operacyjnymi w obszarach: wsparcia sprzedaży, kreacji reklamy, efektywności public relations, analiz zachowań nabywców oraz wzmocnienia kreatywnego oraz zespołowego działania